Reguły konfiguracji poczty - pomoc |
|
Przedstwiamy nowy system konfiguracji poczty elektronicznej, który został opracowany wyłącznie na potrzeby naszych klientów.
Pozwala on na dowolne ustawienia najbardziej populanych czynności dla różnych grup wiadomości.
|
|
Funkcje systemu |
|
Nasz system pozwala na określenie, jaka akcja ma być wykonana w momencie pojawienia się
w skrzynce pocztowej określonej wiadomości.
Możliwe jest skonfigurowanie poniższych czynności:
- Oznaczenie lub usunięcie wiadomości uznanych jako SPAM
Nasz system z dużym prawdopodobieństwem rozpoznaje wiadomości rozsyłane masowo bez zgody odbiorców - tzw. SPAM.
Możliwe jest oznaczanie wiadomości przez dodanie w nagłówku wiadomości treści "[SPAM]" (dodatkowo wiadomość umieszczana jest w załączniku wiadomości dostarczanej do Państwa) lub usuwanie wiadomości
bez ostrzeżenia (jest to opcja, której nie zalecamy z uwagi na ryzyko niewłaściwego oznaczenia wiadomości jako SPAM).
- Powiadomienie SMS
Pozwala otrzymywać powiadomienie sms o dowolnie skonfigurowanej treści. Może ono
zawierać informacje dotyczące Tematu, Nadawcy, Odbiorcy,
daty nadania, daty otrzymania, ilości załączników,
rozmiaru, a także treści wiadomości.
Wiadomość przesyłana na telefon komorkowy nie zawiera polskich znaków.
- Przesłanie wiadomości dalej (forward)
Pozwala przesłać wiadomość w niezmienionej formie na wcześniej określony adres e-mail.
Funkcja ta nie usuwa oryginalnej wiadomości z serwera.
- Autoresponder
Pozwala przesłać Nadawcy listu uprzednio przygotowaną wiadomość.
Może to być np. automatyczna informacja handlowa, czy też informacja o tym, że
w danym okresie (np. podczas urlopu) nie możemy regularnie czytać wiadomości.
- Filtr - usuwanie niechcianych wiadomości
Pozwala usunąć wiadomości, których nie chcemy otrzymywać.
Nie zalecamy stosowania filtru. W przypadku, gdy otrzymujemy nieporządane
wiadomości prosimy wcześniej zwrócić uwagę ich nadawcy, bądź administratorowi
serwera, z którego są przesyłane, a dopiero w ostateczności ustawienie filtru usuwającego
je bezwzględnie z naszego serwera.
|
|
Określenie wiadomości |
|
Podając Nadawcę, Odbiorcę bądź Temat
można określić grupę wiadomości, dla których ma być wykonana jedna
z wcześniej wymienionych czynności.
Oczywiście wszystkie atrybuty (Nadawca, Odbiorca i Temat) mogą występować w
dowolnej konfiguracji, tzn. mogą być określone wszystkie trzy, dowolne dwa, bądź
pojedyńczy atrybut (np. sam Nadawca).
Zwróćmy uwagę na to, że gdy podanych jest więcej niż jeden atrybut - np. Nadawca i Temat,
stosowana jest zasada "i". Gdy chcemy użyć zasadę "lub"
koniecznie jest określenie drugiej reguły.
W przypadku, gdy ani Nadawca, ani Odbiorca, ani Temat
nie zostaną określone, czynność będzie wykonana dla wszystkich wiadomości.
Zarówno w przypadku Nadawcy, jak i Odbiorcy listu najlepiej jest podać adres e-mail,
bądź jego część (np. domenę internetową).
Jak rozróżniać wiadomości przychodzące z grupy dyskusyjnej?
Wystarczy jako Odbiorcę wiadomości wpisać adres
e-mail grupy dyskusyjnej. Jeśli wszystkie listy z danej grupy dyskusyjnej
posiadają powtarzający się element w Temacie wiadomości, można także
go określić.
|
|
Kolejność przetwarzania reguł |
|
W przeciwieństwie do innych, nasz system umożliwia skonfigurowanie wielu reguł.
Prowadzi to do pytania, w jaki sposób przetwarzane są wiadomości?
W momencie przyjścia nowej wiadomości nasz system postępuje zgodnie z trzema
poniższymi zasadami:
- Reguły rozpatrywane są w kolejności od pierwszej do ostatniej.
- Wiadomość sprawdzana jest pod kątem zgodności z kolejnymi regułami.
- Jeśli wiadomość jest zgodna z regułą, zostanie wykonana określona czynność
(przesłanie powiadomienia SMS, przesłanie wiadomości dalej,
wygenerowana autoodpowiedź, bądź wiadomość zostanie skasowana).
Jeśli nie zaznaczono opcji "Zakończ po wykonaniu tej reguły" przetwarzane
będą kolejne reguły.
W przeciwnym wypadku kolejne reguły zostaną zignorowane.
Aby dokładnie zrozumieć istotę działania systemu polecamy zapoznanie się z
przykładem znajdującym się na końcu dokumnetu.
|
|
Przykład |
|
Przykładowy użytkownik ma zdefiniowane następujące reguły:
- Jeśli pole Nadawca zawiera adam@provider.pl
to Wyślij powiadomienie SMS o treści (Tytuł wiadomości, cała treść wiadomości)
na adres 48601123456@text.plusgsm.pl
- Jeśli pole Nadawca zawiera adam@provider.pl
to Wyślij prześlij wiadomość dalej na adres marcin@provider.pl
Zakończ po wykonaniu tej reguły
- Jeśli pole Nadawca zawiera bzdury@provider.pl
to Usuń wiadomość
Zakończ po wykonaniu tej reguły
- Dla wszystkich wiadomości
wykonaj Wyślij powiadomienie SMS o treści (Nadawca, Tytuł wiadomości, rozmiar)
na adres 48601123456@text.plusgsm.pl
|
|
Co się stanie, gdy przyjdzie wiadomość z adresu adam@provider.pl?
Ponieważ wiadomość pasuje do pierwszej reguły zostanie wysłane powiadomienie SMS.
Reguły będą przetwarzane dalej.
Wiadomość pasuje także do drugiej reguły, więc zostanie przesłana dalej na adres marcin@provider.pl.
Ponieważ w regule drugiej zaznaczono "Zakończ po wykonaniu tej reguły",
wiadomość zostanie zapisana do skrzynki użytkownika, a dalsze reguły nie będą przetwarzane.
|
Co się stanie, gdy przyjdzie wiadomość z adresu bzdury@provider.pl?
Wiadomość nie pasuje do pierwszych dwóch reguł.
Pasuje natomiast do reguły trzeciej. Dlatego zostanie ona usunięta ze skrzynki, a dalsze
reguły nie będą przetwarzane.
|
A gdy przyjdzie wiadomość z adesu e-mail innego niż powyższe?
Wiadomość nie pasuje do żadnej z trzech pierwszych reguł.
Reguły będą przetwarzane dalej.
Wiadomość pasuje do reguły czwartej - zostanie wysłane powiadomienie SMS.
Ponieważ to była ostatnia reguła, wiadomość zostanie zapisana do skrzynki użytkownika.
|