Reguły konfiguracji poczty - pomoc
 
Przedstwiamy nowy system konfiguracji poczty elektronicznej, który został opracowany wyłącznie na potrzeby naszych klientów. Pozwala on na dowolne ustawienia najbardziej populanych czynności dla różnych grup wiadomości.
 

 

Funkcje systemu
 
Nasz system pozwala na określenie, jaka akcja ma być wykonana w momencie pojawienia się w skrzynce pocztowej określonej wiadomości.
Możliwe jest skonfigurowanie poniższych czynności:
  • Oznaczenie lub usunięcie wiadomości uznanych jako SPAM
    Nasz system z dużym prawdopodobieństwem rozpoznaje wiadomości rozsyłane masowo bez zgody odbiorców - tzw. SPAM. Możliwe jest oznaczanie wiadomości przez dodanie w nagłówku wiadomości treści "[SPAM]" (dodatkowo wiadomość umieszczana jest w załączniku wiadomości dostarczanej do Państwa) lub usuwanie wiadomości bez ostrzeżenia (jest to opcja, której nie zalecamy z uwagi na ryzyko niewłaściwego oznaczenia wiadomości jako SPAM).
     
  • Powiadomienie SMS
    Pozwala otrzymywać powiadomienie sms o dowolnie skonfigurowanej treści. Może ono zawierać informacje dotyczące Tematu, Nadawcy, Odbiorcy, daty nadania, daty otrzymania, ilości załączników, rozmiaru, a także treści wiadomości.
    Wiadomość przesyłana na telefon komorkowy nie zawiera polskich znaków.
     
  • Przesłanie wiadomości dalej (forward)
    Pozwala przesłać wiadomość w niezmienionej formie na wcześniej określony adres e-mail.
    Funkcja ta nie usuwa oryginalnej wiadomości z serwera.
     
  • Autoresponder
    Pozwala przesłać Nadawcy listu uprzednio przygotowaną wiadomość.
    Może to być np. automatyczna informacja handlowa, czy też informacja o tym, że w danym okresie (np. podczas urlopu) nie możemy regularnie czytać wiadomości.
     
  • Filtr - usuwanie niechcianych wiadomości
    Pozwala usunąć wiadomości, których nie chcemy otrzymywać.
    Nie zalecamy stosowania filtru. W przypadku, gdy otrzymujemy nieporządane wiadomości prosimy wcześniej zwrócić uwagę ich nadawcy, bądź administratorowi serwera, z którego są przesyłane, a dopiero w ostateczności ustawienie filtru usuwającego je bezwzględnie z naszego serwera.
 

 

Określenie wiadomości
 
Podając Nadawcę, Odbiorcę bądź Temat można określić grupę wiadomości, dla których ma być wykonana jedna z wcześniej wymienionych czynności.
Oczywiście wszystkie atrybuty (Nadawca, Odbiorca i Temat) mogą występować w dowolnej konfiguracji, tzn. mogą być określone wszystkie trzy, dowolne dwa, bądź pojedyńczy atrybut (np. sam Nadawca).
Zwróćmy uwagę na to, że gdy podanych jest więcej niż jeden atrybut - np. Nadawca i Temat, stosowana jest zasada "i". Gdy chcemy użyć zasadę "lub" koniecznie jest określenie drugiej reguły.
W przypadku, gdy ani Nadawca, ani Odbiorca, ani Temat nie zostaną określone, czynność będzie wykonana dla wszystkich wiadomości.

Zarówno w przypadku Nadawcy, jak i Odbiorcy listu najlepiej jest podać adres e-mail, bądź jego część (np. domenę internetową).

Jak rozróżniać wiadomości przychodzące z grupy dyskusyjnej?
Wystarczy jako Odbiorcę wiadomości wpisać adres e-mail grupy dyskusyjnej. Jeśli wszystkie listy z danej grupy dyskusyjnej posiadają powtarzający się element w Temacie wiadomości, można także go określić.

 

 

Kolejność przetwarzania reguł
 
W przeciwieństwie do innych, nasz system umożliwia skonfigurowanie wielu reguł. Prowadzi to do pytania, w jaki sposób przetwarzane są wiadomości?

W momencie przyjścia nowej wiadomości nasz system postępuje zgodnie z trzema poniższymi zasadami:

  1. Reguły rozpatrywane są w kolejności od pierwszej do ostatniej.
     
  2. Wiadomość sprawdzana jest pod kątem zgodności z kolejnymi regułami.
     
  3. Jeśli wiadomość jest zgodna z regułą, zostanie wykonana określona czynność (przesłanie powiadomienia SMS, przesłanie wiadomości dalej, wygenerowana autoodpowiedź, bądź wiadomość zostanie skasowana).
    Jeśli nie zaznaczono opcji "Zakończ po wykonaniu tej reguły" przetwarzane będą kolejne reguły.
    W przeciwnym wypadku kolejne reguły zostaną zignorowane.
Aby dokładnie zrozumieć istotę działania systemu polecamy zapoznanie się z przykładem znajdującym się na końcu dokumnetu.
 

 

Przykład
 
Przykładowy użytkownik ma zdefiniowane następujące reguły:
  1. Jeśli pole Nadawca zawiera adam@provider.pl
    to Wyślij powiadomienie SMS o treści (Tytuł wiadomości, cała treść wiadomości)
    na adres 48601123456@text.plusgsm.pl

     
  2. Jeśli pole Nadawca zawiera adam@provider.pl
    to Wyślij prześlij wiadomość dalej na adres marcin@provider.pl
     
    Zakończ po wykonaniu tej reguły
     
  3. Jeśli pole Nadawca zawiera bzdury@provider.pl
    to Usuń wiadomość
     
    Zakończ po wykonaniu tej reguły
     
  4. Dla wszystkich wiadomości
    wykonaj Wyślij powiadomienie SMS o treści (Nadawca, Tytuł wiadomości, rozmiar)
    na adres 48601123456@text.plusgsm.pl

     

 

Co się stanie, gdy przyjdzie wiadomość z adresu adam@provider.pl?
Ponieważ wiadomość pasuje do pierwszej reguły zostanie wysłane powiadomienie SMS.
Reguły będą przetwarzane dalej.
Wiadomość pasuje także do drugiej reguły, więc zostanie przesłana dalej na adres marcin@provider.pl.
Ponieważ w regule drugiej zaznaczono "Zakończ po wykonaniu tej reguły", wiadomość zostanie zapisana do skrzynki użytkownika, a dalsze reguły nie będą przetwarzane.
 
Co się stanie, gdy przyjdzie wiadomość z adresu bzdury@provider.pl?
Wiadomość nie pasuje do pierwszych dwóch reguł.
Pasuje natomiast do reguły trzeciej. Dlatego zostanie ona usunięta ze skrzynki, a dalsze reguły nie będą przetwarzane.
 
A gdy przyjdzie wiadomość z adesu e-mail innego niż powyższe?
Wiadomość nie pasuje do żadnej z trzech pierwszych reguł.
Reguły będą przetwarzane dalej.
Wiadomość pasuje do reguły czwartej - zostanie wysłane powiadomienie SMS.
Ponieważ to była ostatnia reguła, wiadomość zostanie zapisana do skrzynki użytkownika.